fredag den 4. oktober 2013

læringsmål

Lærringsmål 

Jeg vil i min sidste praktik i Uganda, arbejde med mine lærringsmål. Jeg forventer at få gennemført alle mine lærringsmål og få mange forskellige udfordringer. 



  1. Jeg vil indgå i det pædagogiske arbejde på skolen, jeg vil undersøge, hvordan lærerne underviser børnene og hvilke holdninger der ligger bag den måde de underviser. Dette vil jeg gøre igennem observationer. Jeg vil undersøge den professionsbevidstheden de ansatte har på skolen. Jeg vil stille mig kritisk og reflekterende for at være opmærksom på egen rolle som hvid i en fremmed kultur.  
  1. Jeg vil undersøge den baggrund børnene kommer fra og hvordan familiestrukturen er i Uganda. Jeg vil forsøge at arbejde med børnenes livshistorier, for bedre at få denne vide. Jeg vil blandt andet lave stamtræ sammen med børnene. 
  1. Jeg vil tilegne mig viden om omsorgssvigtede børn, jeg vil læse relevant litteratur herom og forsøge, så vidt det er muligt, at finde ud af om der er forskel på et omsorgsvigtet barn i Uganda kontra et omsorgsvigtet barn i Danmark. 
  1. Jeg vil undersøge om skolen har gjort pædagogiske tiltag og hvordan dette er sket. De seneste år har der i Uganda været fokus på børns rettigheder, kan dette afspejles på skolen?. Dette vil jeg finde ud af ved at interviewe lederen samt lærerne på skolen og Rita som har arbejdet med demokrati og rettigheder i skolesammenhæng de sidste ti år.
  1. Jeg vil undersøge, hvordan uddannede og ikke uddannede (sam)arbejder på skolen. Jeg mener dette kan være interessant at undersøge, da begge disse to faggrupper fylder meget i børnenes hverdag. Kan det sammenlignes med pædagog/lærer rollerne i Danmark. 
  1. Jeg vil deltage aktivt i hverdagen og have ansvar for egen klasse. Jeg vil indgå på lige fod med andre ansatte og være aktivt deltagende i opgaver på skolen. Jeg vil udvikle en række aktiviteter, som er tilpasset de forhold skolen virker under. Jeg vil inddrage kulturforskelle for at gøre børnene bevidst om at vi kan tænke og gøre ting forskelligt. 
  1. Jeg ønsker at lave et forløb om kroppen, for at gøre børnene mere kropsbevidste, både på egen og andres krop.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar